“Вікентій Прерозумний” аналіз (паспорт твору)

вікентій прерозумний скорочено 6 клас

“Вікентій Прерозумний” аналіз твору допоможе зрозуміти твір, визначити, яка тема, ідея, головна думка, сюжет та проблематика.

“Вікентій Прерозумний” аналіз твору (паспорт)

АвторЯрослав Стельмах

Рід літератури – епос

Жанр – повість

Тема: розповідь про надзвичайні пригоди Хлопчика Віки – веселі, комічні, таємниці.

Ідея: усвідомлення того, що потрібно добре вчитися, щоб чогось досягти в житті і залишити слід в історії.

Головна думка: не можна нехтувати навчанням, адже знання є справжньою силою, яка допомагає не лише в сучасному житті, а й у будь-яку епоху.

Головні герої “Вікентій Прерозумний”

  • Вікентій (Віка) – головний герой, сучасний школяр, який навчається в 4 класі. Він не любить навчання, і одного дня потрапляє в минуле, у добу Київської Русі.  
  • Людмила Петрівна – класний керівник Вікентія
  • Князь– правитель міста, який спочатку захоплюється Вікою, а потім розчаровується в ньому.
  • Княжич – син князя, який допомагає Вікентію втекти із в’язниці. Він так само, як і Віка, не любить навчання.
  • Линько – хлопчик-слуга, якого Віка врятував і який згодом допоміг йому втекти.
  • Продавець чудес – таємничий персонаж, що допомагає Віці здійснити його бажання.
  • Онисим – боярин, підступний і заздрісний ворог Віки.
  •  Писар  – чиновник при князеві, який записував слова Віки.
  • Класний керівник Людмила Петрівна – вчителька, яка насварила Віку за погане навчання.
  • Мишко і Сашко – однокласники Віки, яких ставлять йому за приклад.
  • Приймальник склопосуду** – грубий чоловік, що працює у пункті прийому.

Сюжет та композиція

  • Експозиція – роздуми Віки про школу, зустріч із продавцем чудес.
  • Зав’язка – потрапляння Віки в середньовічне місто.
  • Розвиток дії – Віка стає міністром і обіцяє навчити людей майбутнього.
  • Кульмінація – герой не може пояснити, як працюють винаходи, і потрапляє в немилість князя.
  • Розв’язка – Віка тікає, повертається у свій час і усвідомлює важливість освіти.

Віка, який не любить навчатися, зустрічає продавця чудес і потрапляє в середньовічне місто. Там він спершу отримує визнання як найрозумніший чоловік, але швидко виявляється, що він лише знає про винаходи, але не розуміє, як їх створити. В результаті його оголошують брехуном і засуджують до страти, але хлопець тікає завдяки допомозі Линька. Опинившись у сучасності, Віка розуміє наскільки важливе навчання.

Сюжетний ланцюжок подій (план твору)

Розмова з учителькою   →прогулянка сквериком   → оголошення про продавця чудес  →  бажання хлопчика   →Вікентій провалився у яму →   біля міської брами Вікентія доправляють до палацу   →   розмова із князем  → розповіді про технічні досягнення ХХ століття   → призначення Вікентія радником князя   → бенкет на честь нового гостя   → Вікентій у в’язниці   → визволення з полону   →втеча  → подарунок на згадку  → повернення додому.   

Проблематика:
– Значення освіти та знань.
– Відповідальність за слова та вчинки.
– Дружба і взаємодопомога.
– Моральний вибір та його наслідки.

Оцініть статтю
Додати коментар