Роман «451 градус за Фаренгейтом» розповідає про тоталітарне суспільство, в якому книги знаходяться під забороною і підлягають спалюванню. «451 градус за Фаренгейтом» аналіз твору (тема, ідея, проблеми, жанр, головні герої, історія написання) буде корисний учням 9 класу при підготовці до уроку з літератури.
«451° за Фаренгейтом» Бредбері аналіз (паспорт)
Назва твору ” 451 за Фаренгейтом” означає температуру при якій заграється папір.
Автор – Рей Бредбері
Рік написання – 1953
Жанр – роман антиутопія
Тема – Побудова суспільства в майбутньому. Тяжке прозріння людини в тоталітарному суспільстві
Ідея – Читання книг, освіта врятує світ від загибелі
Провідні мотиви твору “451 градус за фаренгейтом”: книги та читання, пожежі, тоталітарний контроль, інакомислення.
Проблематика – Знецінення культури, тотального контролю, інакомислення, натовп і влада
Символіка – механічний пес — символ тоталітаризму, репресії, він нагадує про покарання за незгоду з суспільством, за намагання вибитися із «загального кола
«451° за Фаренгейтом» головні герої
- Гай Монтеґ, пожежник
- Мілдред Монтеґ, дружина Гая, здатна зробити донос владі на чоловіка
- Кларіса, молода дівчина, подруга Гая
- Фабер, професор, друг Гая
- Брандмейстер Бітті, капітан пожежників
Всіх героїв роману можна розділити на дві групи: тих, які читають книжку і тих, які не читають.
- Мілдред не читає, постійно дивиться телевізор, забула навіть, де і коли вперше зустрілася зі своїм чоловіком, не має про що з ним говорити, не хоче мати дітей, вимагає грошей;
- Місіс Фелпс не читає, поміняла трьох чоловіків, байдужа до кожного,“у мене немає дітей, та й хто, будучи при своєму розумі, захоче їх мати”?;
- Місіс Бауеллс не читає, “це не так страшно: дев’ять днів з десяти діти в школі, а коли вони приходять додому, я заганяю їх в вітальню і вмикаю телевізор, це як закинути брудний одяг у пральну машину”
- Фабер читає, “мені аж болить від того, що відбувається”, допомагає Гаєві Монтегу врятуватися «радіопередавач, читає Біблію»;
- Кларіс Маклелен читає, як і вся її сім’я. з нею цікаво поговорити навіть про найменші дрібниці “як вам не соромно, ви ні в кого не закохані”(про кульбабу, про дощ), вміє дружити
- брандмейстер Бітті читає, вважає себе невинним, бо люди самі перестали читати, продовжує цитату про Рідлі(“з божою поміччю, Рідлі, ми сьогодні запалимо таку свічку, якої їм не загасити довіку”, “світ спокійно обходиться без книг”, цинізм переходить у відчай, прагне смерті).
- Гай Монтег спочатку з одними, потім з іншими “я не хочу робити тільки те, що мені скажуть, я не хочу переходити на чиїсь бік”
«451° за Фаренгейтом» композиція
«451° за Фаренгейтом» історія написання
За зізнанням письменника, задум роману «451° за Фаренгейтом» виник, коли він дізнався про спалення бібліотеки в Олександрії. Ця подія має як мінімум чотири передбачуваних датування, а сам Бредбері говорив про неї як про те, що трапилося «3000 років тому». Чому саме «451° за Фаренгейтом»? Тому, що саме за цієї температури починає горіти папір.
Цей роман Рей Бредбері писав на взятій напрокат друкарській машинці в публічній бібліотеці Лос-Анджелеса. В основі тексту невидана розповідь «Пожежний» (1949), а також оповідання «Пішохід».
Роман був написаний 1953 року, і в ньому описано уявне майбутнє Америки. Утім, коли читаєш, виникає враження, ніби це майбутнє уже настало. Найжахливіше й надивовижніше те, що великий фантаст і вигадник Бредбері нічого не вигадав. Усе описане вже було або є зараз.
«451° за Фаренгейтом» проблематика
- Конфлікт суспільства і особистості.
Гай Монтаг вступає в конфлікт з суспільством, починаючи читати книги, замість їх знищення. Будучи пожежним, покликаним для їх знищення, він стає подвійним агентом – на завданнях, замість знищення літератури, він забирає деякі книги до себе додому. Герой виділяється серед інших людей зі свого оточення. Як біла ворона, він стає злочинцем через бажання дізнатися нове і мислити, тоді як суспільство розучилося думати.
- Пропаганда і маніпулювання суспільством за допомогою ЗМІ.
Телебачення заповнює всі проблеми, які утворилися після заборони літератури. Засоби масової інформації стають прекрасним способом маніпулювання, вони «зомбували» населення, залишаючись єдиним каналом для отримання будь-якої інформації. Однак, все, що показують в екранних кімнатах, підноситься під вигідним ракурсом, а шанси помітити «щось недобре» в інформації, що подається зводяться до нуля через невміння мислити.
Проблема бездуховності так само народжується через відсутність книг і достатку «інформаційного фастфуду» телевізійних екранів, які на правах монополії беруть участь у вихованні населення. Моральні цінності, в результаті, замінюються споживчими.
Проблема історичної пам’яті. Література, яка зібрала всі відкриття та винаходи, все свідоме і обдумане століттями, є пам’яттю поколінь. Це збірка архівів усього створеного людиною з моменту появи писемності. У суспільстві, де книги заборонені, можливість збереження всього цього втрачається, що стає запорукою повного регресу для суспільства.
Назва твору ” 451 за Фаренгейтом” означає температуру при якій *загорається папір.